سلام من ارادام ضعیف برا هرکاری هم نیاز به ارادی قویی داری راهنماییم کنیدو راهکار هایی بهم بدید چکار کنم که اراده ام قویی بشه؟؟

نخست بهتر است شخص با اراده و فرد بی ‏ثبات و فاقد اراده را توصیف کنیم. شخص با اراده کسی است که وقتی در مورد کاری، به خوبی تأمل کرد، تصمیم به انجام آن می‏گیرد و با فعالیت و ثبات قدم، آن را به اجرا در می‏ آورد. بنابراین پافشاری بر تصمیمی غلط یا داشتن میلی قهرمانانه، ثبات قدم نخواهد بود. در مقابل فرد سست اراده، با کمترین مشکلی از انجام دادن کار، دلسرد شده و کوشش جهت تحقّق آن را متوقف می‏کند. کسی که اراده قوی دارد، آنچه را که با تأمل خواسته است، باکوشش و ثبات قدم به دست می‏ آورد. شخص با اراده کسی است که دارای هدفی معقول بوده و تا موقعی که به آن نرسیده است، از تعقیب آن باز نمی‏ ایستد. مشکلات و موانع روانی یا مادی، به اراده و عزم او لطمه نمی‏ زند و از پیشرفتش جلوگیری نمی‏ کند. راهکارهای زیر برای تقویت اراده سفارش می‏شود:
یک. تعیین هدف یا اهداف؛ ابتدا هدف و یا اهداف دقیق و مشخص خود را از زندگی یا کاری که می‏خواهد انجام دهد، برای خود ترسیم کنند. طبیعی است این هدف، باید شفاف، معقول، قابل دست یابی، بدون افراط و تفریط، مطابق توان و استعداد خود واقع بینانه باشد؛ نه آرمانی و بلند پروازانه و خارج از توانایی ‏های وی! در غیر این صورت وقتی با مشکلات و سختی‏ های طاقت فرسا و خارج از توان خود، رو به رو شوید و با شکست‏ های احتمالی به هدف مورد نظر دست نیابید؛ ناامید و دلسرد شده و از ادامه کار منصرف می ‏گردید. همچنین از انجام کارهای دیگر منصرف شده و خود را ناتوان و بی ‏اراده می‏ بینید!!
دو. شناخت توانایی ‏ها و استعدادها؛ همه ما در وجود خود، از استعدادهایی برخورداریم؛ کافی است این نیروها را بشناسیم و برای رسیدن به هدف، آنها را به کار گیریم.
سه. برنامه ‏ریزی؛ باید برای تمام کارها و فعالیت ‏های شبانه روزی، برنامه‏ ای مدون و منظّم داشته باشید. بدین منظور از جدولی استفاده کنید که در ستون افقی آن، ساعات شبانه روز و در ستون عمودی، ایام هفته را یادداشت و تمام کارهای روزانه را در آن درج کنید (از خواب و استراحت تا عبادت، ورزش، مطالعه و ...). هر فعالیتی را در زمان خاص خود در جدول بنویسید و هیچ زمانی را بدون کار خالی نگذارید. هر روز صبح با نگاهی به آن برنامه، به اجرای دقیق آن بپردازید و شب‏ها قبل از خواب، آن را محاسبه و ارزیابی کنید. شایسته است همچون یک محاسبه ‏گر جدی و قاطع، فعالیت‏های روزانه و میزان موفقیت خود در انجام دادن آنها بررسی کنید. در صورت موفقیت، خود را تشویق و در صورت تخلّف و سهل ‏انگاری در اجرا، تنبیه کنید.
چهار. تلقین؛ تلقین به خود در تقویت اراده، اثر قابل ملاحظه ‏ای دارد؛ بنابراین هر روز جملاتی را به خود تلقین کنید؛ مانند: «من اراده لازم برای انجام کارهایم را دارم»، «هیچ چیز نمی ‏تواند اراده ام را متزلزل کند»، «آنچه را که به نظرم انجام دادنی است، انجام می‏ دهم و هیچ قدرتی نمی ‏تواند مرا از آن باز دارد»، «اراده من هر روز محکم‏تر می ‏شود»، «بر من لازم است که موفق شوم؛ زیرا موفقیت از آن نیرومندان است» و ... .
پنج. تدریجی بودن تقویت اراده؛ برای به دست آوردن اراده‏ای قوی و محکم، توجه به تدریجی بودن آن و نیاز به تمرین و ممارست، امری بایسته است. گمان نکنید می‏ توانید به طور دفعی و بدون هیچ تلاشی، به آن دست یابید.