باسلام:گاهی اوقات نمیتوانم بربعضی مشکلات غلبه کنم یااینکه دربعضی کارهابه دلیل احساساتی بودن صبررکمی دارم و همین موضوع برام مشکل ایجادمیکنه میشه کمکم کنید؟


دوست عزیز برای هرکسی در زندگی زمانهایی پیش می آید که غلبه بر مشکلات مشکل می شود شاید لازم باشد برای حل آنها از دیگری کمک گرفت در هر حال برای حل صحیح مشکل ابتدا باید مشکل راخوب شناخت بعد راههای متعدد برای حل آن درنظر گرفت فواید و ضررهای هرراه رافهرست کنیم ودرنهایت راهی راانتخاب کنیم که بیشترین فایده و کمترین ضرر را داشته باشد درهریک ازاین مراحل هم می توان ازمشورت افراد باتجربه بهره برد.

درمورد سوال دوم شما:احساسات ما تحت تاثیر افکار ما قرار دارد. اگر می خواهیم احساسمان نسبت به چیزی عوض شود باید طرز فکرمان را نسبت به آن تغییر دهیم. هرچه درباره موضوعی منفی تر فکر کنیم یا افتادن اتفاقی راشخصی سازی کنیم از آنموضوع بیشتر عصبانی می شویم وتحملمان درمقابل آن موضوع کم می شود. پس هرموقع دیدی نسبت به موضوعی عصبانی شده ای و صبر از دست داده ای از خودت سوال کن آیا انتظار من ازاین موقعیت با واقعیت مطابقت دارد؟ آیا اتفاقی عادی و معمولی است که دارم اتفاق افتادن آن را به خودم ربط می دهم؟ آیا مساله را از آنچه بوده بزرگتر نکرده ام؟و... به این ترتیب افکار واقع بینانه تری انتخاب می کنی و به دنبال آن کمت احساس بد خواهی داشت.

مشاور: سجادی