پدر من پزشک است و به کلی از من ، مادر و خانواده غافل شده است او می گوید مردم به من بیشتر نیاز دارند .

 پاسخ - پیشنهاد من به ایشان این است بدون اینکه این پدر متوجه شود از منشی ایشان به اندازه زمان دو مریض وقت بگیرند برای هر مریض شاید یک ربع یا ده دقیقه ایشان وقت می گذارند حتی لازم نیست که اسم خود را بگویند فقط اعلام کنند که برای دو مریض وقت می خواهند و در آن ساعت با گل و یادداشت ویک جعبه شیرینی بروند و بگویند ما حق ویزیت شما را نیز پرداخت می کنیم ولی آمده ایم با شما گپ بزنیم و با شما یک گفتگوی پر عاطفه بکنیم چون ما نیز به شما احتیاج داریم. گاهی اوقات بیشتر از مریض های شما . البته اجازه دهید همینجا به همه پرستاران و پزشکان و هر کسی که در کادر درمان است تبریک بگویم آنها که عید ندارند و عید آنها این است که دردی از دردمندان بردارند و یادمان باشد کسی که یک شب پرستاری و حمایت از یک مریض می کند بقدری خداوند در ملکوت برای او خیرات جمع می کند که می تواند به همه پخش کند . اما این پیشنهاد را به همه پزشکان و همه کسانی که در کادر درمان هستند می کنم ایشان بخشی از زمان مربوط به خودشان است یعنی مدیریت زمان دست خود ایشان است . به اندازه یک مریض یا نهایتاً سه مریض آخر وقت به منشی بگویند که وقت من را خالی کن و آن وقت را به خانواده اختصاص دهند . همینجا از همان آخرین سخنرانی پیامبردر مدینه عبارتی را خدمت دوستان عرض کنم ایشان می فرمایند هرکسی که به اهل و عیال خود به هر نحوی رسیدگی نکند یا با خویشاوندان خود قطع رابطه بکند ، خداوند عزیز و بلند مرتبه که در روز قیامت به نیکوکاران پاداش می دهد از او پاداش نیکو را دریغ می کند . این همه زحمت کشید و به دیگران رسید اما خداوند می گوید سهم تو مصادره شده است و حساب تو دستت نخواهد رسید و او را به خودش واگذار می کند و خداوند هر کسی را در آخرت به حال خودش  واگذار کند  در صف هلاک شدگان مردد خواهد ماند به امید اینکه شاید راه نجاتی برای او باز شود . این یعنی یک هشدار عظیم که پیامبر به همه ما می گویند که حواس ما به خانواده خود بیشتر باشد.

مشاور : نیلچی زاده