به مادرم بگویید که بخاطر خواهر بزرگترم خواستگارهای من را رد نکند . توضیح بفرمایید . 

پاسخ هیچ کس مثل مادرها از خوشبختی دخترهایشان لذت نمی برند . اگر دختر بزرگ شما نخواهد ازدواج بکند و ازدواجش به تاخیر بیفتد ، آیا سرنوشت دختر کوچک شما برایتان مهم نیست ؟ قطعا می گویند که مهم است ولی حرف مردم را چکار کنم ؟ حرف مردم خیلی وقتها می تواند به ما کمک کند بشرطی که انسانهای مومن و عاقلی باشند و اِلا بعضی وقت ها مردم حرفهایی می زنند که نه با حرف خدا میخواند نه با عقل . پس بیاییم برای حرف مردم حسابهای جداگانه ای باز کنیم . آیا خداوند به ما این دستور را داده که چون دختر کوچکترمان خواستگار دارد و دختر بزرگتر داریم ، دختر کوچکتر را از یک زندگی خوشبخت محروم بکنیم بخاطر اینکه دختر بزرگتر درس می خواند یا تصمیم به ازدواج ندارد یا امکان ازدواجش نیست ؟ حالا سوال می کنند که به خواهر بزرگتر لطمه وارد نمیشود ؟ اگر رابطه ی عاطفی خواهر کوچکتر و بزرگتر درست مهندسی بشود هرگز . نگاه مردم با نوع رفتار افراد خانواده نشان داده میشود . اگر افراد خانواده خودشان دچار شک و شبهه هستند و خودشان روی شان نمیشود که بگویند که دختر بزرگتر در خانه مانده است یعنی این قدر این برچسب اجتماعی سریع به دختر بزرگتر می چسبد که همه واهمه ی کاذبی دارند و همه می ترسند مثل یک کابوس به آن نگاه می کنند

. می گویند که خدا جای حق نشسته است شما این نگاه آسمانی را داشته باشید که خداوند در نهایت عدالت ، حکمت ، علم و دانایی در زندگی همه ی ما عمل می کند . وقتی خواستگاری برای دخترکوچکتر شما می آید و شرایط را آماده می بینید شما که اگر بخاطر دختر بزرگتر نه می گویید یقین بدانید وارد جریان خلاف عالم هستی شده اید . وارد جریان ظلم شده اید . و کسی که ظالم باشد خدا از او حمایت نمیکند. اگر من به دختر کوچکترم یاد بدهم که در رفتار و گفتارش کاری نکند که خواهر بزرگتر آسیب ببیند ، خدا هم به من کمک میکند و می تواند با خواهر بزرگتر ارتباط خوبی داشته باشد . حالا صحبتی با خواهر بزرگتر داریم . خیلی از وقت ها خواهر بزرگتر مشکل ندارد و معمولا مادر و اطرافیان می گویند که اگر تو ازدواج نکنی دیگران درباره ی توحرفهای ناجور می زنند . یعنی این دیگران هستند که خواهر بزرگتر را تحریک می کنند و معمولا خواهرهای بزرگتر مشکل ندارند . به این خواهر بزرگتر می گویم که وقتی شما ازدواج خواهر کوچکتر را فراهم میکنید حواست باشد که خدا می فرماید : من مدافع همه ی مومنان هستم . با خدا معامله کن با خواهرکوچکتر و مادرت هم معامله نکن خدا می گوید که من یک مشتری نقد هستم و بگو : خدایا چون تو دوست داری که خواهر من به موقع ازدواج بکند و این فرد ، فرد مناسبی است ، من بخاطر تو خودم را کنار می کشم ، از تو طلبکار نیستم ولی منتظر حمایت تو هستم .

مشاور: نیلچی زاده