سوال:

سلام 

من حدود یک سال است با اقا پسری در فضای مجازی اشناشدم که همشهریم است.چندبار بیرون همدیگر را دیدیم... امادرسم لطمه میخوره 2بارخواستم جداشم ک 2بارشم خودکشی کرد به کمک خانوادش سریع به بیمارستان رفت و زنده موند...الانم سربازه. من چجورجداشم!؟ 17سالمه اونم 22سالشه...

جواب:

به نام خدا
همراه بزرگوار،سلام .امید که حالتان خوب باشد...
دوست خوبم ننوشتی که بارهای قبل چگونه خواستی از او جداشوی که نشد...!!
اماقبل از پاسخگویی به سوالتان ،لازمست یک نکته خدمتتان عرض کنم وآن اینکه مانسبت به دیگران اگر چه مسئول هستیم،اما این مسئولیت تا حدیست که مسئولیت ما نسبت به خودمان خدشه دار نشود به عبارتی ما اول نسبت به درست رفتار کردن خودمان مسئولیم .
درإین ماجراهم ابشان ،خود مسئول رفتار  باخودشان هستندوقطعا شمانباید به محض دیدن رفتار نادرست ایشان ،خود به رفتار نادرست دست بزنید!
ازطرفی من هنوز مطمئن نشدم که ایشان واقعا دست به خودکشی زده اند ؟!هرچند اگر هم مطمئن شوم بازهم جوابم همان است.
دوست من،همانطور که شما متوجه آفات این رابطه شده اید باید عرض کنم که این رابطه براى ایشان هم مخرب هست هر چند ممکن است الان متوجه نشوند!
دوست خوبم برای تمام کردن رابطه لازم نیست این موضوع راباایشان درمیان بگذارید!
به جای این کار ،ازهرآنچه که برای شما بودن باایشان را یادآوری میکند ،دوری نمایید،مثلا:
چتهایتان با ایشان راکلا پاک کنید،احیانا عکس ها وتصاویروشماره وایمیلی که از ایشان داریدرا حذف نمایید،اجازه ندهید فکرتان درتنهایی ودرجمع به ایشان خواسته یا ناخواسته مشغول شود و به این منظور خود راباسرگرمی ها وکارهای مفید مثل ورزش،درس خواندن و...مشغول نمایید.
تنهادر مواقع ضروری،از فضای مجازی استفاده نمایید و فضای مجازی را وسیله سرگرمی خود نسازید.
با انجام این موارد والبته در سایه توکل به خداوند ،به زودی خواهید توانست با این مشکل کنار بیایید.نگران ایشان هم نباشید،شما کار درست خود را انجام بدهید تادرنتیجه رفتار درست شما ان شاءالله رفتار ایشان نیز اصلاح گردد....
پیروز وسربلند باشید!!

مشاور پرهیزکار...