سوال:

سلام...خسته نباشید..ببخشید که بدون مقدمه سوالم رو میپرسم...من با مامانم مشکل دارم..ایشون کلا با کارا و رفتارای من مخالفه..به انتخاب هام اعتماد نداره..مثلا من امسال یه دوست پیدا کردم که باهاش صمیمی شدم ولی مامانم قبولش نداره و میگه دوست خوبی نیست..در حالی که  هم حجابش رو رعایت میکنه هم نمره اوله هم.....

مامان من فقط یه بار دیدتش ولی نمیدونم چرا دید خوبی بهش نداره...اونقدری که امسال داره موبایل منو چک میکنه...امسال سه بار چک کرده..نمیدونم باید چیکار کنم.کمکم کنید.

جواب:

دوست خوبم سلام .امیدکه حالتان خوب باشد.
درحین خواندن نامه متوجه فشارهای وارد برشما از طرف مادرتان علیرغم شایستگیهای شما شدم..
امادانستن یک نکته از طرف شما میتواند به شما آرامش دهدو آن اینکه مادر شما بیش از شما اذیت میشود،میدانید چرا؟
به عقیده این جانب ،ایشان استرس زیادی دارند
به جامعه مجموعا بی اعتماد ودارای نگرش منفی هستند و متاسفانه راه دیگری جز فشار برشما در ذهنشان متصور نیست !
که البته این حالات مادرشما میتواند تحت تاثیر تربیت ازدوره کودکی تا الان باشد ومیتواندهم به علت فیزیولوژی بدنشان(مثلا میزان ترشح هورمونها) باشد.
در هرصورت شما برای بهبود شرایطتان لازم است در وهله اول ایشان را درک نمایید..با ایشان اصطلاحا کل کل نکنیدوسخت گیری هایشان رامحکوم ننمایید...بلکه گوشیتان را به راحتی دراختیارشان قراردهید،نگران نباشید شما کار خلافی نکرده اید که بخواهید مانع از بازدید ایشان از گوشیتان شوید...
اجازه دهید مدتی به این روال ،روابطتان بهبود یابد،بعدا سرفرصت باایشان صحبت کنید،به ایشان پیشنهاد دهید تابه یک مشاور مراجعه نمایند،شایدمشاور هم به این نتیجه برسد که برای ایجاد آرامش بیشتر درایشان،لازم باشد ازدارو درمانی بهره گیردکه در این صورت به پزشک ارجاع میدهند والبته خود به رفتار درمانی اقدام مینماید...
در پایان ازاینکه با مادرارتباط بودید صمیمانه سپاسگزارم.موفق باشید!!

مشاورپرهیزکار...