سوال:

سلام من دختری هفده ساله هستم که حدود دو ماه است که با پسری اشنا شدم و با هم دوست هستیم ولی جدیدا رفتارش با من تغییر کرده و اصلا برایش اهمیتی ندارم وقتی به خودش همین را میگوویم در پاسخ میگوید کار دارم در حالی ک اینچنین نیس من به شدت وابسته اش شدم و او هیچ توجهی به من نمیکند وقتی به او پیام میدهم بعد از دو روز جواب میدهد نمیدانم چه کنم لطفا به من کمک کنید دوستم بسیار مغرور  است ...و همیشه میگوید تو باید در مواقعی که قهر هستیم اقدام به دوستی کنی خسته شدم لطفا کمک کنید خدا نگهدار.


جواب:

به نام  عشق ازلی....

سلام همراه خوبم،امید که چرخ زندگیتان همیشه پر رونق باشد.

دوست خوبم،به نظر من شما ازهمان ابتدا ی این رابطه بادید بسیار خوش بینانه ای ،باایشان طرح دوستی ریختید واین باعث شده که نوع رفتار ایشان اینقدر برای شما آزاردهنده باشد وبه قول معروف توی ذوقتون بخوره!!
به نظر میرسد اگر ازهمان ابتدا به خود میگفتید که او نیز یک انسان هست مثل همه انسانهای دیگر ومثل همه ،علیرغم وجود نقاط قوت،دارای نقاط ضعف زیادی هم میتواند باشد امروز اینقدر احساس شکست در رابطه اتان نداشتید.
تابوده و نبوده، جنس مخالف جذابیت های خاص خود را داشته وا لبته متاسفانه کسانی که بدو ن در نظر گرفتن همه جوانب ،به محض وجود علاقه،به طرف مقابل اعتماد افراطی میکنند ،بعد ازمدتی همین اعتماد به بی اعتمادی خاصی تبدیل میشود!!
این مساله حتی در ازدواجها زیاد دیده شده وخیلی طبیعی است که در روابط دختر وپسر که طرفین تعهدی هم نسبت به یکدیگر ندارندواز حمایت خانواده ها نیز اغلب به علت مخفی کاریها برخوردار نیستند این آسیبها بیشتر شود...
اما به نظر میرسد هم اکنون بهترین کمکی که میتوانید به خود داشته باشید اینست که از هم اکنون واقعیت ها رابیشتر در ذهن خود مرور کنید.اجازه ندهید بیش از این به شما آسیبی وارد شود.نگاهی به دور وبرتان بیندازید وببینید چند درصد این رابطه ها پایان خوشی دارد؟!
البته دوست خوبم،با این بیانات هرگز نمیخواهم شما راناامید کنم ومیدانم که الان شرایط خوبی نداری ولی اصلا هم دلم نمیخواهد شرایطت از این که هست بدتر شود.
باتوکل به خداوند،بهترین کارها که قطع یکباره ارتباط هست را انجام دهید.
البته توجه داشته باشید که ممکن است شما تحت تاثیر وسوسه هایی ،تصمیم بگیریدکه رابطه را تدریجی قطع کنید اما به نظر این جانب ،کاردرستی نیست چراکه وابسنگی رابیشتر میکند.
تجربه سالها مشاوره با نوجوانان عزیز،به من میگوید که هر بار که فردی تصمیم به قطع تدریجی رابطه گرفته با آسیبهای متعدد روحی،روانی واجتماعی زیادی دست وپنجه نرم کرده وهرگز دلم نمیخواهد این تجربه برای شما دوست بزرگوار تکرار گردد!
به این امید شما را به خدای منان میسپارم. سرافراز باشید.

مشاور پرهیزکار...