مشاوره خانوادگی و تحصیلی برای خواهران دانش آموزان

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

راهکارهای رفع فراموشی

سلام مشاور

سوال من این است مدتی است که مشغله کاریم زیاد است و احساس می کنم خیلی فراموش کار شده ام حافظه بلند مدتم خالی خالیه . فراموش می کنم که وسایل یک هفته پیش را کجا گذاشته ام مانده ام چکار کنم؟ حتی ممکنه درب منزل را قفل می کنم اما یک ساعت بعد فراموش می کنم که من این کاررا انجام داده ام لطفا راهنماییم کنید؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نمودار پیشرفت

یه سوال داشتم: من سال های قبل علاقه شدیدی به ریاضی و فیزیک و درس های این جوری داشتم امسال هم واسه انتخاب رشته ریاضی فیزیک رو انتخاب کردم .

شدیدا به رشتم علاقه دارم ولی نمیدونم چرا اسال یه خورده از ریاضی زده شدم.

یه جورایی دارم ناامید میشم، به خصوص موقعی که ببینم امتحانمو حتی بیست و پنج صدم غلط دارم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تمرکز

جهت تمرکز کلی در امور می توانید راه کارهای زیر را تمرین کنید


1-  اعداد ریاضی را به جای از پایین به بالا شمردن ،از بالا به پایین بشمارید مثلا بگویید 20- 19- 18- 17- 16 و....
2- در یک صفحه سفید به جای کشیدن خطوط از بالا به پایین، از پایین به بالا  (نه از چپ به راست) خطوط خود را رسم کنید، سپس چشمان خود را بسته و دوباره همین کار را انجام دهید، به میزانی که خطوط نقش بسته شما در صفحه با چشمان باز و چشمان بسته شبیه به هم باشد میزان تمرکز شما بالاتر است. اما اگر خیلی تفاوت دارد رسم خطوط شما در این دو حالت ،باید بیشتر کار کنید و تمرکز خود را بالاتر ببرید.
4- بازی های فکری مانند شطرنج و سودوکو به شما کمک می کند.
5- مهمتر از همه اینها گناه کردن تمرکز انسان را به مخاطره می اندازد، هر چه سکوت و آرامش روحی و ذهنی ما بیشتر باشد قاعدتا تمرکز ما نیز، بهتر است.
یا حق

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تمرکز در مطالعه


جهت تمرکز حواس در هنگام مطالعه نکاتی محضرتان یادآور می شوم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تمرکز در درس خواندن

سلام. بنده درباره ی تحصیل سوال داشتم ما الان داخل ماه امتحانات هستیم وباید درس بخونیم من یک مشکل دارم نمیتوانم ذهنم را متمرکز کنم شروع میکنم درس خواندن اما یک دفعه ذهنم موضوعی را دنبال میکند ویکدفعه میبینم که زمان زیادی را ازدست داده ام وهمچنین بعضی از مواقع یک دفعه حوصله درس خواندن ندارم هر کاری هم انجام میدهم نمیتوانم درس بخوانم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰