مشاوره خانوادگی و تحصیلی برای خواهران دانش آموزان

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

هرمانع = یک فرصت!!

مانعی در مسیر

در روزگار قدیم، پادشاهى سنگ بزرگى را که در یک جادة اصلى قرار داد. سپس در گوشه‌اى قایم شد تا ببیند چه کسى آن را از جلوى مسیر بر می‌دارد. برخى از بازرگانان ثروتمند با کالسکه‌هاى خود به کنار سنگ رسیدند، آن را دور زدند و به راه خود ادامه دادند. بسیارى از آن‌ها نیز به شاه بد و بیراه گفتند که چرا دستور نداده جاده را باز کنند. امّا هیچ‌یک از آنان کارى به سنگ نداشتند.
     سپس یک مرد روستایى با بار سبزیجات به نزدیک سنگ رسید. بارش را زمین گذاشت و شانه‌اش را زیر سنگ قرار داد و سعى کرد که سنگ را به کنار جاده هل دهد. او بعد از زور زدن‌ها و عرق ریختن‌هاى زیاد بالاخره مؤفق شد. هنگامى که سراغ بار سبزیجاتش رفت تا آن‌ها را بر دوش بگیرد و به راهش ادامه دهد متوجه شد کیسه‌اى زیر آن سنگ در زمین فرو رفته است. کیسه را باز کرد پر از سکه‌هاى طلا بود و یادداشتى از جانب شاه که این سکه‌ها مال کسى است که سنگ را از جاده کنار بزند. آن مرد روستایى چیزى را می‌دانست که بسیارى از ما نمی‌دانیم!

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

رازی برای رسیدن به خواسته ها

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه با شرایط فعلی بهتر زندگی کنیم؟

۱ - چیزهای جدید را امتحان کنید:

تست کردن چیزهایی که پیش از این در موردشان زمینه یا تجربه ای نداشته اید، می تواند در بهبود اعتماد به نفس و توانایی های شما اثر گذار باشد و در نتیجه روز خوبی را برایتان رقم بزند.
البته دو شرط وجود دارد: یکی اینکه از ریسک کردن نهراسید و دوم اینکه اطمینان داشته باشید تلاش شما ثمربخش خواهد بود.

۲ - ترس از شکست را از خود دور کنید:
شکست هم اگر خوردید، باور داشته باشید که نه آسمان به زمین آمده و نه زمین جای آسمان را گرفته است. لطفا به جای اینکه راه بروید و آیه یاس بخوانید، کمی بنشینید و با آرامش فکر کنید که کجای کار اشتباه بوده است.
به شرطی می توانید از شکست ها استفاده کنید که ترس از آنها را از خود دور کنید. به عبارتی دیگر اگر از شکست بترسید، نمی توانید بیاموزید.

3 - نبض محیط اطراف را در دست بگیرید:
محیط دور و برتان را آنطور که خود دوست دارید درست کنید. اجازه ندهید دیگران بر شما مسلط شوند و شما عضو حزب باد شوید و هر کجا آنها رفتند و هر چه کردند شما هم عینا تکرار کنید. نبض محیط اطراف اگر دستتان باشد، همه چیز بر وفق مرادتان خواهد بود.

۴ - بلند مدت فکر کنید:
افق دیدتان را بیشتر کنید. کمی دورترها را هم ببینید. در لحظه زندگی کنید اما نیم نگاهی هم به آینده ای که کمی دورتر است داشته باشید. به طور کلی برای برنامه ریزی ها و آنچه در سر دارید پلن های بلند مدت در نظر بگیرید.

۵ - زندگی را برای خود شاد و مفرح کنید:
زندگی سخت است، این قابل کتمان نیست، به ویژه با شرایط فعلی اقتصادی. اما می شود روزنه هایی هم برای شادی پیدا کرد که به اندازه کل ساعت های سخت می ارزند و می توانند خستگی را از تنمان بیرون کنند و ما میتوانیم یک زندگی بهتر را تجربه کنیم.
مثبت تر فکر کنید، تفریح را حتما در برنامه روزانه خود قرار دهید. از رسیدن به خودتان هم غافل نشوید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

روانشناسی بانقاشی درخت!!!

یک کاغذبرداریدوروی آن یک درخت بکشید...

بعد شرح مربوط به آن درخت را بخوانید تا درباره خود و روحیه تان چیزهای جدید کشف کنید. برای این که دوستانتان را بهتر بشناسید از آنها بخواهید که درختی ترسیم کنند. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یادداشت های خط خطی(شماره ی3)

http://upload.afsarejavan.com/uploads/14185531691.jpghttp://upload.afsarejavan.com/uploads/14185531692.jpg

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یادداشت های خط خطی(شماره ی2)

http://upload.afsarejavan.com/uploads/14180279791.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یادداشت های خط خطی(شماره1)

http://upload.afsarejavan.com/uploads/14173774422.jpghttp://upload.afsarejavan.com/uploads/14173774421.jpg

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چند کلمه روانشناسی!!!...



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خانواده...

سوال:


من یک دختر 21ساله هستم. از وقتی به بلوغ عقلی و اجتماعی رسیدم یعنی حدودا15سالگی شروع کردم به فاصله گرفتن از خانواده. بیشتر ساعات زندگی ام رو یا تو اتاقی مستقل یا با دوستانم یا خارج از خانه میگذروندم. خانواده ی بدی ندارم تنها ویژگی شخصیتی مادرم مرا آزار میدهد. او برای تمامی اعضای خانواده تصمیم گیری میکند به این معنا که هی دستور میدهد و پر حرف است .حتی با پدرم. ولی پدرم بیشتر سکوت میکند. این چند ماه اخیر که خواهرم عقد کرده وضعیت زندگی ما آشفته شده چون او هم خلقیات مادرم را دارد ولی شوهرش پذیرا نیست و از همان روز اول هم دعوا داشتند. من دختر مذهبی هستم و اکثرا به خاطر پایبندی بیشتر به دستورات دینی از خانواده فاصله گرفتم. اما الان که حدودا 6ماه است مادرم بازنشسته شده و اوقات بیشتری در خانه است اشتباهات رفتاری او و خواهرم مرا آزار میدهد. دیگر خانه مامنی آرام برای من نیست همه اش شده جروبحث. از کارهام بازموندم و جدیدا دچار فراموشی میشوم و این رو بی ارتباط با فشارهای مختلفی که رومه نمیدونم.باهاشون صحبت میکنم چندین بار!! اما انگار هیچ فایده ای نداشته. اونها رفتارهاشون رو تغییر نمیدهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مطالعه ی خوب!!

سوال:


سلام ببخشیدمن همیشه موقعه درس خوندن خوابم می گیره انگارکتاب قرص خواب اور هست واصلانمی تونم فکرم رومتمرکزکنم وموقعه ای که دارم درس می خونم فکرم همه جا هست درسم می خونم مثلاتواین فکرم که مامانم یابابام چی بهم گفتن وخیلی هم طول می کشه تا یه درسی رو تموم کنم یابه غیر درس خوندن یه کاری رو می خام بکنم خیلی طول می کشه

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰