من از وی چت و فیسبوک استفاده می کنم.
از خانواده خواستم برام گوشی بهتری بخرند که بتونم از گوشیم بهتر استفاده کنم
خانواده من خیلی مخالفت کردند و بجای اینکه گوشی بخرند کل قضیه رو بردند زیر سوال که تو چرا می خوای از وی چت استفاده کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احساس میکنم بهم اعتماد ندارند .
فکر میکنن شاید اگر از اینا استفاده کنم از راه بدر بشم
میشه شما متنی بنویسید که من به اونا بگم بخونند و توجیه بشند که من فقط می خوام با دوستام ارتباط بگیرم


دوست خوبم

شما را به ذکر چند نکته منطقی مهمان می کنم.

1-      سعی کنید در زندگی همیشه نیاز سنج باشید (مثلا من آب می خورم ، چون نیاز تشنگی ام برطرف شود. غذا می خورم، چون نیاز به گرسنگی ام برطرف شود. با دیگران ارتباط برقرار می کنم چون انسانم و موجودی اجتماعی) حال گوشی شما جهت ارتباط تلفنی یا پیامکی با اطرافیانتان فعلا جوابگوست و مشکلی ندارد. پس فکر نمی کنم به مدل های بالاتری که باز همین کارها را انجام میدهند نیازی داشته باشید. پس شیوه نیاز سنجی به جای مصرف گرایی را تابلوی راهنمای زندگی تان کنید.

 

2-      دوست خوبم هیچ گاه یک انسان عاقل در یک کوچه پر چاله از لبه چاله ها حرکت نمی کند که هر لحظه احتمال لیز خوردن پاهایش باشد. هیچ وقت یک انسان فرزانه از لبه پرتگاههای یک کوه حرکت نمی کند که هر لحظه احتمال سقوطش فراهم آید.

 

3-       هیچ گاه اجازه نده امنیت جسمی و روحی ات به مخاطره بیافتد. و آرامشت را به هیچ قیمتی به هیچ چیزحتی به آسایشت نفروش.

 

4-      زمانی که راههای ارتباطی عرفا پذیرفته شده ای مثل (دید و بازدید-تلفن و ...) وجود دارد فکر نمیکنم نیازی به وی چت، فیسبوک و ... با شد

 

5-      راستی اصلا می دانی پشت پرده فیسبوک چه خبر است؟ چه کسانی آن را هدف قرار داده اند که نوجوانانی امثال تو را طعمه خود سازند؟ ( در پیوست مقاله کوتاهی با همین مضامین برایتان ارسال میکنم که خواندنش خالی از لطف نیست)

 

6-      دوست مهربانم، نوجوان باهوش و فهمیده ای مثل شما آنقدر دغدغه های قشنگ تر دیگری دارد که بتواند به سرافرازی ایران اسلامی اش و سربلندی خودش مشغول شود که حتی فکرش به اینها هم خطور نکند. از اینترنت جهت رشد علمی اش استفاده می کند و در آینهده ای نه چندان دور چنان می درخشد که جهانیان را به تعجب وا می دارد.

 

7-      دوست بزرگوار، شما آینده درخشانی دارید، شما می توانید در عرصه رشد و پیشرفت علمی و معنوی زندگی تان شکوفایی های زیادی داشته باشید، پس فرمان برنامه ریزی زندگی تان را خود بدست گیرید نه دشمنان این آب و خاک.

 

8-      مطالعه کتاب( استاد عشق ) زندگی نامه پرفسور حسابی را حتما در دستور اولین برنامه های خود قرار دهید. مطمئن هستم انگیزه زیادی جهت پیشرفت در مسیر علم و معرفت خواهید گرفت.

 

9- در پایان یادت باشد که هیچ کس از احترام به پدر و مادرش ضرر نکرده است. سعی کنید رابطه عاطفی خود را با آنها تقویت کنید.