دختری بیست و چهار ساله هستم که یک روز بطور اتفاقی به یک شماره پیامک زدم که او پاسخ داد الان چند روزی است که با او در تماس هستم و او به من پیشنهاد ازدواج داده است آیا می توانم به او اعتماد کنم ؟



 پاسخ - بگذارید یک دفاعیه را از خدا داشته باشیم اگر کسی در چاه بیفتد می گویند خدا انداخته است ، اگر کسی در چاله ای افتاد می گویند خدا ، اگر در یک ازدواجی نا موفق باشند می گویند چه کنیم قسمت بود خدا خواسته است . یاد ما باشد خدا همه خوبی ها را برای ما می خواهد ما هستیم که باید انتخاب کنیم . خیلی ساده انگارانه است که با یک پیامک اشتباه یک چنین مسائلی پیش بیاید ، بعد از ارسال پیامک اشتباه راه درست این بود که شما عذرخواهی می کردید و می گفتید که اشتباه فرستاده اید و مسائل بعدی را بوجود نمی آوردید . اما اگر این فرد واقعاً تمایل به ازدواج با شما دارد باید وارد سیستم منطقی ، متعارف و مرسوم بشود چون زمینه ی اولیه از یک راه متعادل و سالم رخ نداده است . گاهی اوقات افراد می گویند کسی بعنوان مزاحم تلفنی چه با گوشی همراه و چه با تلفن ثابت با ما ابراز آشنایی کرده است و او ویژگی های خوبی دارد و ما می خواهیم ازدواج کنیم . متأسفانه این باب در کشور ما در حال رایج شدن است که فرد با همین تماس های اشتباهی تلفنی و به اسم خدا تمام کردن یک جوری کار خود را پیش می برد . نه این کار غلط و ساده راه بدست آوردن یک زوج خوب نیست فقط می تواند به یک صورتی هوای نفس ما را سیراب کند همان هوای نفسی که ما اسم دل بر روی آن می گذاریم . می گوید حس می کنم که به دل من نشسته و در دل من جا پیدا کرده است ، این چه دروغی است که به خود می گوییم؟ برای اینکه این دروغ را بسنجیم و واقعیت آن را ببینیم و یک درصد احتمال دهیم که این فرد مانند هر کس دیگری فرد مناسبی باشد زمینه ی یک خواستگاری متعارف را فراهم کنید . مانند هر خواستگاری دیگری این فرد بیاید و وارد مدل ارزیابی خانوادگی و بررسی و تحقیق و گفتگو شود حقی است که می تواند از آن استفاده کند .

مشاور: نیلچی زاده