لطفاً در خصوص رفع آسیب های روحی برای دختران صحبت کنید زمانی که خواستگار برای آنها می آید ولی آنها را نمی پسندد.


پاسخ - از آنها بپرسید چرا شما را نپسندیده اند؟ ما خیلی وقت ها باید از خط های نانوشته پی ببریم در بین هر خط  نوشته یک خط نا نوشته وجود دارد ، همینطور که در هر کلمه لحن آن صدا خط نانوشته است که به وسیله آن ما مفهوم را در می بابیم  . اگر آن خانواده صرفاً بخاطر نداشتن زیبایی آن چنانی جوان منفی داده اند همان بهتر که رفتند ، بخاطر اینکه این فرد توقع داشت شما به یک عروسک تبدیل شوید و او عروسک گردان باشد از همه ی زیبایی های زنانه شما فقط زیبایی ظاهری را می بیند و چه بسا اگر زن زیباتری را ببیند به دنبال او حرکت کند . اگر صرف ثروت و موقعیت اقتصادی بوده بازهم خوش بحال شما که رفتند ، چون اگر می ماندند انواع تنش ها ، سرزنش ها و تحقیر ها می توانست در این زندگی نصیب شما شود . اگر بخاطر حرف های غلطی است که دیگران در ارتباط با شما زده اند جا دارد که در ارتباطات اجتماعی ، خوبی های اخلاقی و رفتاری  شما خود را نشان دهد . گاهی اوقات امکان دارد دختران خوب ما در محیط کاری و تحصیلی بخاطر محجوب بودن منزوی به نظر برسند . یعنی این افراد اصلاً شناخته شده نباشند  و مورد شناسایی اولیه نیز قرار نگیرد . گاهی با تمام    فعالیت هایی که فرد دارد بازهم اینگونه است بقول یک دوست عزیزی می گفت در خانه ما مادر من با همه همسایه ها ارتباط دارد اما آنها من را بعنوان دختر خانواده خیلی کمتر دیده اند یک روز که همزمان برای رفتن به دانشگاه من از در خانه خارج شدم گفتند ایشان مثل اینکه مستأجر این خانه است . امروزه گاهی اوقات آنقدر دختران و پسران ما کمتر با خانواده حضور اجتماعی دارند که کسی اصلاً نمی داند این خانواده دختری در این سن و سال  دارد دقت کنیم که این ویژگی ها را جدی بگیریم . حالا چکار کنیم که افسردگی رخ ندهد ، من اینجا بحث سن نشاط را کامل کنم : کسی که دل او به ایمان زنده است و دستورات اسلام را تابلوی اصلی زندگی خود کرده است حتی اگر صدو بیست یا صدو پنجاه سال نیز زندگی کند با نشاط و جوان است چون دل مؤمن همیشه با نشاط است و جسم او نیز در نهایت پویایی است . با چه ویژگی هایی اینها قابل دسترسی است ؟ برای دختر خانم ها با ویژگی های خاص خود مثلاً ورزش  بعنوان یک تفریح سالم لزوماً باید بخشی از زندگی امروزآنها باشد . اگر نگاه کسی نگاه اصالتاً دینی است باید یاد او باشد ورزش نکردن یعنی از دست دادن نشاط و شادابی اولیه ی جسمی او ، باضافه اینکه بسیاری از اضطراب ها و استرس ها که بیماری قرن حاضر است با ورزش خوب به راحتی کم می شود و تقلیل پیدا می کند . توصیه ای که من به دوستان می کنم این است که هفته ای سه بار نیم ساعت تا چهل دقیقه پیاده روی بسیار تند بصورتیکه عرق شما در بیاید بکنید . اگر ورزش در زندگی ما جدی شود خیلی از تنش های عصبی به حداقل می رسد چون خیلی وقت ها انرژی زیاد ما در خود ما از بین می رود بعد ما را دچار فرسایش درونی می کند . کسی که ورزش همگانی انجام می دهد در یک مداری از سلامت جسمی و روانی بسر می برد . زود رنج نیست و اینگونه نیست که اگر کسی به او گفت بالای چشم تو ابرو است زود گریه کند برنجد یا صدای او بالابرود و داد بزند خیلی راحت کنار می آید . آنهایی که معمولاً به شرایط خوب جسمی از لحاظ ورزش و سلامتی دقت نمی کنند طبیعتاً آدم هایی آسیب پذیر هستند ، البته شرط اصلی، ارتباط  معنوی و ویژه با عالم ملکوت   است . یکی از ابعاد وجود ما تن ما است اما تن مساوی با من نیست ، باید حواس من به آن من حقیقی و آن پرنده ملکوتی که در وجود من است خیلی جمع باشد ، این من زمانی که در معرض امواج منفی گناه و غفلت قرار می گیرد طبیعتاً نشاط و شادابی آن به حداقل ممکن می رسد و آسیب پذیر می شود. حتی امکان دارد در این آسیب پذیری سراغ گناه بیشتر برود ، وسوسه شیطان این است که خیلی از گناهان نشاط برای تو می آورد ، انواع موسیقی های مبتذل ، انواع روش های غلط ، انواع مجالس نامناسب و ... شیطان می گوید تو که جوان هستی یک مقدار این چیزها را رها کن چقدر دعا می خوانی ، چرا اینقدر نماز می خوانی ، چرا ارتباطات معنوی خود را قوی می کنی یک کمی هم به فضاهایی از این دست که فکر می کنی گناه است بیا . بعضی از گناهان قطعاً می توانند لذت کاذب داشته باشد ، آدم ها بخاطر میدان مغناطیسی لذت های کاذب آن به سراغ گناه می روند.  اما بعد از لذت یک حسرت عمیق است ، آدم هایی که دچار رفتارهای غلط هستند و می خواهند شادی کاذب بدست بیاورند ، آدمهایی با نشاط موقت هستند مانند کسی که مدام باید دوپینگ کند تا بتواند به طور عادی زندگی کند. پس توصیه من برای رفع افسردگی و دلخوری های این دوستان این است که نشاط معنوی و نشاط روحی را جدی تر بگیرید و در این ارتباط حقیقی بگذارید ویژگی های مثبت شخصیتی ، معنوی و کمالات اخلاقی شما را بجای جاذبه های زنانه و زیبایی های ظاهری شما بشناسند. که آن وقت شما دستمال چندبار مصرف یا یکبار مصرف می شوید. عرضه زیبایی های ظاهری به معنای ورود به یک میدان با رقیب های قدرتر است و دنیای امروز که تجارت برهنگی را بعنوان سومین تجارت پرسود مطرح کرده است ، رقیب های زیادی را با عکس و فیلم و سینما و هزار و یک جای دیگر برای شما بوجود خواهد آورد آنوقت همیشه باید حسرت بخورید . زیبایی را در درون خود و مال خود بکنید تا هیچکس نتواند از شما جلو بزند.

مشاور: نیلچی زاده