من بیست و یک سال دارم حدود یک سال پیش با فردی رابطه ی دوستی داشتم البته قصد ما ازدواج بود ولی به صورت پنهانی اما به دلایلی این دوستی بهم خورد .الان فکر می کنم اگر با کسی ازدواج کنم این دوستی در زندگی آینده من تأثیر خواهد گذاشت به همین دلیل نمی توانم ازدواج کنم لطفاً به من بگویید این درست است ؟


 پاسخ - سه مسئله را به این دوست خوب و احیاناً دیگران که شرایطی شبیه ایشان دارند عرض می کنم : ایشان کلید واژه های زیبایی را در سؤال خود استفاده کردند گفتند ما با هم دوست بودیم و قصد ما ازدواج بود اما پنهانی ، فقط روابط غلط است که با پنهانی بودن می تواند شرط حیات داشته باشد . ازدواج آئین و رسم خدایی زندگی کردن است پس چرا پنهانی ؟ مگر شما گناه می کنید ، اگر واقعاً قصد شما ازدواج است باید رسمی و علنی باشد . من حرفی را که همیشه به دوستان می گویم این است که بعد از یک جلسه یا دو جلسه گفتگو اگر قابلیت این است که شما برای ازدواج و برای یک عمر با هم زندگی کردن به این رابطه نگاه کنید فوراً وارد مدار اصلی زندگی شوید . جلسه رسمی خواستگاری که ما آن را مطرح کردیم به همین دلیل است که این دوستی های آسیب رسان که متأسفانه مد شده است کنترل شود . این دوستی ها فقط آن عواطف پا در هوا و معلق را بوجود می آورد .

مشاور: نیلچی زاده