دختری بیست و چهار ساله هستم و می دانم مقصر اصلی تمام گناهان گذشته خودم هستم، گذشته ام مرا منزوی کرده است و افسوس آن را می خورم اما می خواهم از صفر شروع کنم آیا خداوند مرا کمک می کند ؟


 پاسخ - آن چیزی که خداوند در آیات شریفه خود بعنوان معجزه جاوید به ما یاد داده این است که کسی که حقیقتاً از گناه بازگردد و تصمیم جدی بگیرد که سمت گناه نرود و بخواهد آن را جبران کند و در قلب خود بیزاری از گناه را ایجاد کند ، بدی های این فرد تبدیل به خوبی ها می شود . این درحقیقت کرامت ویژه خداوند است چرا که او اکرم الاکرمین است. شما هرچه بدی کردید خدا آن را به خوبی تبدیل می کند ، یعنی یک چیزی بیش ازروسفید کردن است. هرچیزی که موجب از بین رفتن آن همه ویژگی های مثبت می شود تبدیل به خودِ ویژگی های مثبت می شود . اما به این معنا نیست که ما بگوییم گناه می کنیم بعداً خدا می بخشد و وضع ما خیلی هم بهتر می شود ، این دقیقاً مکر شیطان است که قبل از گناه در دل ما یک امید کاذب ایجاد می کند که گناه کن خدا می بخشد.
یک توصیه ی ویژه به جوان ها بکنم اینکه اگر می خواهید یک زندگی خوب و خوشبخت و سربلند داشته باشید حواس شما باشد آن فردی که انتخاب می کنید قرار است یک عمر در کنار شما با همه تلخی ها و شیرینی ها بماند و با شما همراهی و همدلی بکند . پس کسی را انتخاب نکنید که احیاناً بخاطر یک سری از امتیازات ظاهری به سمت شما آمده است . چون این امتیازات ممکن است در طول زمان تغییر کند و خدای ناکرده باعث شود که او از مسیر سلامت عبور کرده و دلبسته شخص دیگری شود . دومین توصیه ی ما به جوان ها این است که ازدواج وصلت دو نفر نیست وصلت دو خانواده است پس سعی کنید که با کسی ازدواج کنید که بیشترین هماهنگی را از جهت خانوادگی با شما داشته باشد و لطف کنید والدین خود را دور نزنید ، والدین را با خود همراه کنید تا بتوانید بعداً همراهی آنها را بطور جدی در زندگی خود ببینید . یک توصیه ی ویژه نیز به والدین و پدر و مادر های خوبی که دلسوز و دل نگران بچه های خود هستند: خواهش می کنم به انتخاب های فرزندان خود احترام بگذارید یعنی حواس شما باشد ذوق و سلیقه جوان شما با نگاه شما متفاوت است . گاهی اوقات من جوانهایی با روحیات مختلف را می بینیم که بخاطر بعضی سخت گیری های بی مورد یا کم اهمیت پدر و مادر، در یک دوره ای از زندگی خود دچار مشکل می شوند ، چون پدر و مادر می گویند ما حاضر نیستیم شما با دختری از این خانواده ازدواج کنید ، یا حاضر نیستیم با پسری از این خانواده ازدواج کنید . این ظلم بزرگی است که امکان دارد گاهی ما پدر و مادر ها در حق فرزندان خود بکنیم و این ظلم خیلی وقت ها جای جبران پیدا نمی کند . حواس ما باشد اگر فرزندان خوبی تربیت کردیم که درصد قابل توجهی از ویژگی های خوب را دارند به انتخاب آنها احترام بگذاریم و کمک کنیم که بهترین انتخاب را داشته باشند .

مشاور: نیلچی زاده