من معلم کودکان استثنایی هستم . بیشتر مادران آنها می پرسند چرا خدا این امتحان یعنی دادن بچه ی معلول را برای ما قرار داده است و ما چطور از این امتحان سرافراز بیرون بیاییم ؟ انتظار خدا از ما به جزء صبر کردن چیست ؟ 

پاسخ آیا بچه های استثنایی جزء مخلوقات محبوب خدا هستند یا خیر ؟ قطعا هستند . زیرا آنها معصومیتی دارند که خیلی از بزرگترها باید تلاش کنند تا به آن برسند . بچه هایی که یکسری نواقصی درجسم و روان شان دارند اینها ظرفیتی برای گناه و اشتباه ندارند و همیشه در دنیای پاک و معصومانه ی خودشان می مانند اما با نیازمندیهای اضافی . یعنی به اندازه ی یک کودک نیاز دارند که به آنها رسیدگی بشود. این مخلوقات دوست داشتنی ، خداوند در زندگی شما سهمیه ای قرار داده است یعنی این قدر شایستگی داشته ای که خدمت بکنی به چنین موجودی که تا پایان عمرش معصوم است . گاهی باید مثل یک نوزاد به این فرد رسیدگی بکنید. و تا پایان عمر نیاز به محبت شما دارد . محبتی که شما هیچ وقت توقع نداری که آن را جبران بکند . پس شما برای نزدیک تر شدن به خدا راهت فوق العاده آسان شده است . به کسی محبت می کنی که جز خدا کسی نمی تواند محبت تو را جبران کند. ما به هرکس محبت می کنیم دلمان می خواهد که از ما تشکر بکند یا با نگاهش قدردانی کند واین بچه حتی شاید تا این حد نتواند قدردانی بکند . بخاطر همین این صبر یک گنج عظیم است . کسی که درگیر یک فرزند معلول یا فردی که نواقصی در زندگی او ایجاد شده و این نقشه ی الهی هم برای خود فرد است تا در این نقشه بتواندتا میزان صبر بکند وهم برای کسانی که اطراف او هستند یعنی خداوند برای هریک از آنها نقشه ی ویژه ای گذاشته تا قدرت امتیاز آنها را بالا ببرد . عظیم ترین کاری که شما می کنید صبر است تا او را به توانمندی اندکی برسانید . ممکن است کاری که بچه ها در یک ماه یاد می گیرند یک کودک استثنایی در سه سال یاد بگیرد. روایت داریم که کسانی که قرآن را سخت حفظ می کنند و به تعداد دفعاتی که حفظ می کنند و یادشان می رود و دوباره تکرار می کنند خدا برای هر مرتبه آنها درجه و قربی قرار می دهد . کسانی که با فرد معلول صبوری می کنند خداوند به اندازه ای که شما رنج می کشید که او آسوده زندگی بکند خدا برای تو قدرت رشد هویتی قرار می دهد . یعنی دردرون تو ظرفیت های اضافه ای پیدا می شود اما اگر با خدا معامله نکنی بدان که قدرتش را نداری . یعنی روزی می رسد که می خواهی از اینها فرار کنی و می گویی من برای چه باید خودم را قربانی کنم ؟ چون فکر می کند که قربانی شده است . چون کسی نیست که 24 ساعت این انسان را بخرد ولی خدا بینهایت است و به بی نهایت و گرانترین قیمت می خرد . قانون مثلث طلایی : من و تو قبل از اینکه با هم ارتباطی برقرار کنیم خدایی هست که فرمول های زییایی را ارئه می کند و می گوید که من پای تمام محبتها ، دغذغه های و زحمت های تو ایستاده ام و تمام بیداریهای تو را به بهترین شکل می خرم و آن بهشت رصایت من است .

مشاور: نیلچی زاده