سلام

قبل از ازدواج یکی از معیارای اصلیم این بود که طرف مقابلم اینقدر از لحاظ اطلاعاتی قوی باشه که من کنارش رشد کنم الان که ازدواج کردم طرفم اینجور نیست وبه همین دلیل من اصلا نمیتونم به ایشون علاقمند بشم لطفا راهنمایی کنید.ممنون

با سلام

دوست بزرگوار اگر همسر شما از لحاظ اطلاعات عمومی قوی باشند خوب است اما این یک ملاک پیش پا افتاده برای ازدواج است و ملاکهای مهم تر دیگری نیز وجود دارند.آیا شما حاضر هستید همسرتان پرفسور باشد اما از لحاظ اخلاقی ضعف داشته باشد.

دوست محترم آن علمی خوب است و انسان را رشد می کند که بتواند پاسخگوی نیازهای اصلی در زندگی باشد و با آن علم نافع انسان بتواند علاوه بر کاربردی کردن آن  دانشها در زندگی به دیگران نیز خیر برساند.

شما اگر علاقه مند به رشد و شکوفایی استعدادهای خود و همسرتان هستید، یک برنامه مطالعاتی مفید برای خودتان بگذارید و ملزم باشید هر روز کتاب و .. بخوانید و با یکدیگر آموخته هایتان را به بحث بگذارید. در دراز مدت (مثلا 6 ماه) شما می بینید چقدر کتاب خواندید و چقدر به معلوماتتان اضافه شد. ضمنا همیشه از خداوند طلب علم نافع را بنمایید.

دوست بزرگوار ! همسرتان را با کسی مقایسه نکنید سعی کنید خوبی ها و نقاط قوتش را بیابید و در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خداوندی تان به همدیگر ، تلاش کنید.

کتاب مطلع عشق توصیه های مقام معظم رهبری به زوج های جوان را بخوانید.

موفق باشید