سوال:

 من توی یه خاندان لا مذهبی زندگی میکنم
درحال که خودم فردیم باافکار کاملا مذهبی ،رفتاراشون خیلی ازارم میده
حتی انقد زیاده که انگیزمو واسه زندگی دارم از دس میدم
من دوس ندارم بانامحرم روبوسی کنم ولی مجبورم خیلیم سعی کردم
بعضیاشون میدونن دیگه روبوسی نمیکنن ولی بعضیاشون نه
از مجالس غیبت وتهمت متنفرم ولی اینا انجام میدن نمیدونم چطوری باید باهاشون برخورد کنم
من قبلن خیلی بچه باشور وانرژی بودم ولی الان دارم انرژیمو از دس میدم
نمیدونم بااین اقوام اگه برم طلبگی موفق میشم یانه
هیچ خواهریم ندارم که باهاش حرف بزنم در حقیقت تنهام
توهین هایی که به حضرت اقا وبه خودم وچادرم وبقیه چیزایی که واسه من ارزشه میکنن خیلی آزارم میده
حتی باعث شده نسبت به پدر ومادرمم سرد باشم وکمتر بهشون احترام بذارم
به خدا داغونم..تورو خدا کمکم کنید بگید چطوری باهاشون رفتار کنم
جواب:


با سلام

عزیزم شما می تونید عقاید خودتون رو داشته باشید و خیلی قاطعانه ازش دفاع کنید ....شما نمیتونید همه رو تغییر بدین ولی میتونید عقاید خودتون رو محکم کنید و به دیگران نشون بدین....شما میتونید و این حق شماست که محکم و قاطعانه در برابر روبوسی با نامحرم نه بگید و دیگران هم باید و مجبور به احترام به عقیده شما هستن ولی نمیتونید مجبورشون کنید که عقاید مانند شما داشته باشند....فقط درصورت امکان خیلی مودبانه تذکر دهید....در جلسات غیبت هم سعی کنید اگر میتونید تذکر دهید ،از مجلس خارج شوید(البته نه به حالت قهر)فقط احساستون بیان کنید که اذیت می شوید یا اگر نمیتوانید خودتان را سرگرم مثلا به دعا خواندن یا صلوات فرستادن کنیدو خدا همیشه با شماست و تنها نیستید و بهترین منبع برای حرف زدن....