سوال:

سلام خانمی 40ساله هستم شوهرم از همه لحاظ خوب است و رابطه بسیار خوبی داریم فقط از من خیلی درخواست روابط زناشویی دارد (هفته ای 2 بار )در حد توانم نیست چکار کنم؟ نمیخواهم برای این کار او رنجیده خاطرشودیا چکار کنم که بتوانم به نیازهایش پاسخ بدهم؟

جواب:
 همراه گرامی سلام!!!
خوشحالم که رابطه خوبی با همسرتان داریدوازاین جهت خدمتتان تبریک عرض میکنم.
هرچند اگر مشکلتان را بیشتر شرح داده بودید،جواب مشخص تری دریافت میکردیدامادرعین حال سعی میکنم ازجنبه های مختلف ،ولو به صورت مختصر جواب دهم.
همراه بزرگوار،اختلالات عملکرد جنسی گاه به علل روانشناختی(مثلا نوع تفکر فرد درمورد روابط)وگاه به علل جسمانی(مثل بیماریهای  دستگاه تناسلی،کلیه،دیابت،صدمات نخاعی،کم کاری تیروئیدو...)و گاه به هردو عوامل جسمی وروانی مربوط میباشد.
شمالازم است ابتدا درمورد سلامت جسمانی خود مطمئن شویدو درصورت نیازبه درمان ،سریع اقدام نمایید.
درمورد علل غیر جسمی نیز اگر حضوری به مشاور مراجعه نمایید بهتراست اما آشنایی باآناتومی بدنتان نیز میتواند درپذیرش رفتارجنسی به شماکمک کند.دراین زمینه میتوانید به کتاب ناتوانی جنسی در خانمهاتألیف وترجمه علیرضامنجمی نشر آ زادمهر مراجعه نمایید.همچنین تغییر دیدگاه شما نسبت به رابطه باهمسرتان ،داشتن تنفس عمیق به همراه مرور خاطرات لذت بخش جنسی وایجاد تحریکات کافی  توسط همسرتان میتواند به شماکمک نماید.
درپایان لازم است متذکر شوم که باتوجه به رابطه خوب شما با همسرتان،مطرح کردن مشکل باایشان ودرخواست همراهی ایشان برای کار درمانی ،میتواند مفید باشد.موفق باشید.
                 
 مشاورپرهیزکار...