سوال:

سلام ...
من 17 سالمه چندروزدیگه  امتحان نهاییم شروع میشه اما واسه اینکه معلما و چنتا از بچه ها همش میگفتن امتحان نهایی  سخته منم یه استرس شدید گرفتم که هرکاری میکنم نمیتونم از خودم دورش کنم !
الان میخوام شما بهم کمک کنین.
با تشکر

 

جواب:

سلام دوست عزیز!!
امیدوارم حالتان خوب باشد...
دوست خوبم ،امتحان نهایی یک امتحان هست مثل همه امتحانهایی که از ابتدای تحصیلت آنها را گذرانده ای واینکه امتحان نهایی به صورت متمرکز برگزار میشود هرگز به معنای سخت تر بودن آن نمی باشد.
ممکن است پاسخ نامه ات را زمانی در یافت کنی که درحال گذراندن امتحان نهایی باشی وملموس تر حرف من را درک نمایی.
شما لازمست کمتر باافرادی که در شمااسترس ایجاد میکنند نشست وبرخاست داشته باشیدودرصورت اجبار به ارتباط با آنها ،درستی سخنشان را بسنجید،مثلا میتوانید نمونه سوالات نهایی سالهای قبل را بررسی کنید وبارهاوبارهابه خود تذکر دهید که سوالات هیچ فرق اساسی باسوالات امتحان نهایی ندارند.همچنین سعی کنید باافراد آرامتر ومنطقی تر ارتباط برقرار کنید.
 توکل به خدای متعال نیز شما  را آرام میکند.شما تلاش خود را بکنیدونتیجه رابه خودش واگذار نمایید مطمئنا او بهترین مصلحتها رابرایتان رقم میزند.ان شاءالله...

مشاورپرهیزکار...