سوال:

سلام خدمت شما...ببخشید من یه دختر نوجوان هستم و به تازگی با یک نفر در مجازی آشنا شدم(پسر)و احساس میکنم که علاقه ی شدیدی به ایشون دارم البته تمامی خصوصیات خوب و بدشون رو در نظر گرفتم اون هم رفتارش مثل من هست و میشه گفت با وقار هست و آقا منشانه رفتار میکنه...راهنماییم کنید؟نمی دونم انگار خیلی دوستش دارم!! اون هم....


جواب:

به نام خالق عشق...
دوست خوبم ،سلام!! 
حضورت را  به دنیای کم  نظیر نوجوانی تبریک میگویم.امیدوارم نوجوانیت بهانه ای بشود برای رشدت در همه زمینه ها وهمیشه تازگی وطراوت این دوران رابا خود به همراه داشته باشی.
دوست من،علایمی که شما عنوان کردید میتواند نشانه ای باشد از رشدشما،ازترشح هورمونهایی در شما که تاقبل ازاین به دلیل اینکه در دوره کودکی به سرمیبردید ترشح نمیشدند.
این حالت رابسیاری ازنوجوانان احساس میکنند،امابا آنکه با لذتهایی همراه هست نباید از آسیبهای آن هم غافل بود!
دوست من ،خوب میدانم که شما بافکرکردن به او،چت کردن بااو،دیدن عکس وفیلم او و...احساس خوبی راتجربه میکنید،احتمالا تاحدی احساس مورد توجه واقع شدن،احساس رضایت و...راتجربه میکنید،اما مطمئنم که همزمان با این  احساسات خوشایند ،احساسات متضاد دیگری هم دارید،احساساتی چون ترس،احساس عدم امنیت،احساس نگرانی و...
والبته به نظرم همین احساسات ناخوشایند باعث شده که به ما نامه دهی.....
دوست خوبم،همانگونه که ابتدا گفتم این احساسات ناشی از تغییرات فیزیولوژیک بدن شماهست وبعدازمدتی ازبین خواهد رفت.یقین داشته باشید که این حالات شما همیشگی نخواهد بود وباعلم به این موضوع دقت کنید رفتارهایی ازشما سرنزند که بعدها پشیمان شوید...
ضمنا آشنایی که در فضای مجازی اتفاق می افتد ،اغلب غیر قابل اعتماد تر از آشنایی در محیط واقعی هست ،چراکه افرادراحت تر میتوانند خود را به گونه ای دیگر معرفی نمایند،به گونه ای که بیشتر مورد پسند طرف مقابلشان باشد....
به هرحال امیدوارم با آینده نگری تمام ،بتوانی احساسات خود  را مدیریت کنی وازبروز مشکلات در  زندگیت جلوگیری نمایی.شما را به خدا میسپارم...


مشاورپرهیزکار...